آموزش معامله گری – معامله گری بعنوان یک شغل

معامله گری بعنوان یک شغل

  • معامله گری بعنوان یک شغل :
    معامله گری را بعنوان یک شغل پر درآمد و پولساز و البته پر خطر می شناسند که طبیعتا و همانطور که از آمار واقعی بدست آمده، بالغ بر 95 درصد معامله گران سرمایه خود را از دست می دهند.
  • و اما معامله گری را اگر از منظر شغل و کسب و کار نگاه کنیم و از نظر شاخص های مهم یک بیزینس خوب را مورد بررسی قرار دهیم. بی شک نباید تریدی راه داد که معامله گری تمام شاخص های مهم یک بیزینس خوب را پاس می کند.
  • این شاخص ها چه هستند؟ در ادامه با ما همراه باشید:
آموزش معامله گری - معامله گری بعنوان یک شغل
Business analyst looking at a graph chart while working from home as a freelance. Professional young woman buying stocks
  • 1 – مقیاس پذیر باشد:
    یعنی اینکه اگر بخواهیم حجم فعالیت مان را افزایش و گسترش دهیم، امکان پذیر باشد.
    بطور مثال یک مدرس زبان انگلیسی را درنظر بگیرید که بطور مثال در هر 24 ساعت 8 ساعت تدیرس می کند، حال او می خواهد درآمد خود را از همین کار افزایش دهد، او مدت زمان تدریس را 2 برابر می کند و به 16 ساعت در روز می رساند، آیا باز هم اگر او بخواهد درآمد خود را از این روش افزایش دهد، می تواند؟ پاسخ منفی است چون او دیگر نمی تواند در یک شبانه روز بیشتر از این کار کند یا به فرض محال نمی تواند بیشتر از 24 ساعت در هر شبانه روز کار کند. پس این شغل (تدریس زبان انگلیسی) یک شغل مقیاس پذیر نیست. ولی معامله گری یا تریدینگ در واقع یک شغل مقایس پذیر است که با افزایش سرمایه و یا رشد سرمایه تریدر، میزان درآمد او هم افزایش می یباد و این موضوع می تواند تا بینهایت (بفرض محال) ادامه دار باشد.
  • 2- درآمد دلاری داشته باشد:
    بی شک امروزه داشتن یک کسب و کار که نتیجه و خروجی آن کسب درآمد دلاری باشد،
    می تواند شما را خیلی سریع به اهدافی که دوست دارید از نظر مالی به آن دست پیدا کنید، می رسید.
    همانطور که می بینیم در جامعه شغل های مناسب با حاشیه و تولید سود بالایی وجود دارند، ولی عموما بدلیل رشد سریع تورم، به ناچار درگیر کاهش اندازه ی بیزینس خود طی مدت زمان کوتاهی می شوند. و اصطلاحا سرمایه آنها مانند یخی که در ظهر تابستان ریز نور مستقیم آفتاب گذاشته شده، آب می شود.
    نکته مهم دیگر اینکه داشتن یک کسب و کار با درآمد دلاری، به این معنا می باشد که این کسب و کار خدمات و محصولات خود را به خارج از کشور ارائه می کند و این بدان معناست که برای کشور ارز آوری دارد و حکم صادرات به خارج از کشور را دارد که چقدر می تواند در رشد تراز ملی کشور تاثیر مثبت داشته باشد.

قطعا معامله گری و تریدری در بازار های مالی جهانی، بعنوان یک شغل شما را به درامد دلاری خواهد رساند.

  • 3– اینترنتی باشد و وابسته به زمان و مکان خاصی نباشد:

امروزه یکی از جذابیت های کسب و کار، عدم نیاز به یک موقعیت مکانی ثابت و مشخص است. اینکه شما بتوانید از هرکجای دنیا که باشد بیزینس خود را مدیریت و کنترل کنید بسیار جداب و پرطرفدار است. این موضوع آزادی عمل فارغ از مکان و زمان را برای صاحبان کسب و کار به وجود می آورد.

در معامله گری بعنوان یک کسب و کار، فارغ از سایر امکاناتی که نیاز دارید، تنها لازمه این کار داشتن اینترنت مناسب و پایدار و همچنین سخت افزار آن مانند کامپیوتر، لب تاب، تبلت و … می باشد.

  • رسیدن و تبدیل شدن به یک معامله گر خوب تنها یک نشانه دارد آن هم اینست که برآیند معاملات شما مثبت باشد. همین که شما توانستید طی یک مدت خاص بی 3 ماه تا یک سال برآیند معاملات تان مثبت باشد باید بگویم به دنیای معامله گری خوش آمدید.
  • خیلی ساده بنظر می رسد ولی این سادگی سرابی بیش نیست. سختی ها و تحمل فشارهای روانی در این شغل بسیار زیاد است و همین مسئله باعث می شود که خیلی از افراد علاقمند بعد از گذشت 5 الی 7 ماه و شکست های پی در پی این شغل را رها و از این بازار خارج می شوند.